Pages - Menu

středa 3. února 2016

Nová rubrika

Týpek s dinosaurem
 
Nedávno jsem ve vestibulu metra potkala chlapíka, co na prsou choval plastového dinosaura, hladil ho po zakrslých pacičkách, vyzubené tlamičce a celkově se zdáli jako dobrá dvojka. Poněkud mě pánovo chování zaskočilo, nikoli ve špatném smyslu slova, ale spíš proto, že většinou v metru vídám lidi, co se takhle láskyplně chovají maximálně ke svým chytrým telefonům.
Zatímco převážná většina současného světa žije v  alternativním vesmíru, kde není nic důležitější než mít chytrý mobil a nedat ho z ruky (nedej bože, když dojde šťáva), výše zmíněný pán si uchoval funkční míru příčetnosti a našel si kamaráda jinde. Já osobně to mám tak nějak podobně, nejlepším přítelem (v metru, vlaku či kdekoli jinde, kde není jinak vyžadována moje pozornost) mi není ani mobil, bohužel ani Tyrannosaurus Rex, ale zcela jednoduše kniha. A tak mám neskonalou radost, když v jakémkoli prostředku hromadné přepravy lidí, kde trávím poměrně dost času, potkám někoho podobně postiženého. Samozřejmě, na chytrých telefonech mohou lidé taktéž číst knihy, ale to já jen těžko odhalím a tak mi nezbývá než vzít zavděk tradičními čtenáři a inspirovat se u nich.
Nejednou se mi dokonce stalo (zcela upřímně přesně jednou, ale ráda bych zde využila svého práva jakési autorské licence), že se mě samotné někdo zeptal na knihu, kterou jsem právě četla. Naposledy (přesněji řečeno – poprvé a naposledy) to byli Zabijáci od Adlera Olsena, které jsem následně doporučila nejen dotyčnému, ale díky svému hlasovému fondu, i celému vagonu.
A tak vznikl nápad na tuhle rubriku.
 
Metrobraní
Každý týden se budu inspirovat knihami, které uvidím v metru a ty, co mě nejvíc zaujmou, vám tady představím. Můžete to zároveň brát i jako pravidelnou zprávu o stavu české čtenářské obce. J
ČETBĚ ZDAR!

Žádné komentáře:

Okomentovat