Pages - Menu

středa 10. února 2016

Ediční plány 2016

Nový rok pro mě znamená především bordel při psaní datumů, většinou ještě tak dva měsíce píši předchozí rok a horlivě gumuji/bělím/rozčiluji se. Je to stejné jako s narozeninami, když už si konečně zvyknu, že je mi zase o rok víc, číslo si zapamatuji, většinou do třech měsíců (ano, tak dlouho mi to trvá pobrat) se to zase změní. Jste-li narozeni koncem roku jako já, pak se vám k tomuhle číslovkovému bordelu přidá ještě onen Nový rok. Tak to bychom měli, v březnu/dubnu už budu umět správně odpovědět „kolikátého je“ a na přelomu léta a podzimu si budu jistá, kolik je mi let. Paráda!
Vítejte v roce Opice!
Pro počtáře, lidi numericky zdatnější, jednoduše pro zbytek světa je Nový rok jakýmsi hnacím motorem změn a vylepšení (nejčastěji sebe sama). Vzniká tak prostor pro různá předsevzetí typu „přestanu kouřit“, „nebudu jíst sladké“, „začnu na sobě víc makat“. V lednu horlivě dřete v posilovně, za cigáro byste si uřízli klidně nohu pod kolenem, stejně tak za banánky v čokoládě, ale vytrváte. V únoru už to taková hitparáda není, sem tam si potáhnete a jedny banánky v čokoládě týdně vás přeci nezabijí a v dubnu už vás do posilovny nikdo nedostane ani za banánky v čokoládě ani za cigáro, protože těch už si od března dopřáváte, co hrdlo ráčí. Život je holt boj, tak zase za rok.
Naštěstí existují i velmi líní lidé jako například já. Lidé tak líní, že si podobná předsevzetí ani nestanovují a ve svém vlastním zájmu tvrdí, že se rádi nechávají překvapovat (nesnáším překvapení, ale pro lenost se obětuji). Nový rok je tak prostě jen dalším číslem k zapamatování (minulý rok+1). Ale! I lenošného cynika jako jsem já, dokáže z novoroční letargie vyburcovat příval nových edičních plánů, které s nástupem nového roku zveřejňují vybraná nakladatelství, a které rozhodně nelze považovat za planá předsevzetí. Co je psáno a na internetu zveřejněno, to je totiž dáno. A letos se rozhodně máme nač těšit.
Postupně omrkneme Ediční plány pro rok 2016 od nakladatelství Host, Jota, Moba, Paseka, Beta a Ševčík, Knižního klubu a snad i Knihy Zlín a Arga, pokud ovšem půjdou do sebe a zveřejní ho.
PS: Kdybyste měli tip na Ediční plán, který tu není, ale stál by za zmínku, dejte vědět do Komentářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat