Pages - Menu

čtvrtek 11. února 2016

A čím zakládáte vy?

Bývalý přítel rád četl. Miloval fantasy a Stephena Kinga. Ještě raději knihy nakupoval a nedotčené si je oprašoval v knihovně. Když koupil knihu, koupil si k ní rovnou nějakou fešnou, prefabrikovanou záložku s cool motivem, kterou pak nikdy nepoužil. Když už nějakou knihu rozečetl, vídávala jsem ji na záchodě založenou kusem toaletního papíru (nepoužitého, naštěstí).

Předtím jsem chodila především s muži, kteří nečetli vůbec. Občas jsem si dokonce říkala, zda touto dovedností vůbec oplývají. Nicméně uměli se podepsat a pamatovali si, jak se jmenují a kde bydlí (a jak se jmenuji a kde bydlím já) a vypadali k světu. V té době mi to ke štěstí stačilo. Později jsem si kladla vyšší cíle, a jak už víte, našla jsem si muže, který prokazatelně číst uměl a četl (čas od času…na záchodě…). Co na tom, že jako záložku používal toaletní papír, nebo v lepším případě utržený růžek od novin (obal od pytlíku s čajem, papírový kapesník či papírek z krabičky od cigaret...).
 
Případ mojí maličkosti je úplně opačný. Na fešné magnetické záložky si nepotrpím, nejraději mám klasické podlouhlé papírové, které nejčastěji někde dostanete (nebo si vypůjčíte a už nevrátíte). Mám jich hned několik s různými motivy, které střídám dle nálady, nebo žánru knihy.  Jsem na ně velmi opatrná, a byť je to jen kus tvrdého papíru, dávám si na ně velký pozor. To nejlepší v životě je totiž zadarmo a tyhle darované, nakradené či v knize zapomenuté a následně znovu nalezené záložky k tomu patří. Zároveň mi přijde líto utrácet nepřiměřené částky za magnetické a jinak vychytané v obrovském nákladu vyráběné záložky, když bych si místo jedné takové záložky mohla v antikvariátu pořídit celou knihu (já mám totiž zevlování po antikvariátech tuze ráda).
Onehda měla kolegyně v práci osmiletou dceru. Ve snaze dítko zabavit, ji „donutila“ vyrobit papírovou záložku snad pro všechny kolegyně na patře. Byla jsem jednou z těch šťastných a objevila tak kouzlo těchhle DIY záložek. Jelikož mi ruce kdysi samy od sebe od těla odpadly a doktoři mi je přišili naruby (jak s oblibou vypráví moji nejbližší, když popisují mou pověstnou šikovnost) do věcí typu DIY se zásadně nepouštím.
Pokud jste ovšem šikovnější než já (což není těžké, pokud máte alespoň jednu ruku a zdravý rozum), pak mám pro vás pár tipů, jak si vyrobit poctivou home-made záložku.
 

Dinosauří

Návod na tuhle morbidně krásnou záložku najdete zde
 

 

 

 

 

 

 

Hrníčková

S využitím zbytků z kuchyně, návod tady
 
 
 
 
 
 
 

 

Strašidelná

Uáááááááááá, základní tvar, se kterým už si pak můžete dělat co chcete, třeba strašidla jako slečna zde
 
 
 
 
 
 
 
 

Supertvůrčí

Oku lahodící záložka, co neztrácí na funkčnosti, ale strávíte u ní asi nejvíc času (o to víc si ji pak budete vážit), postup zde
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Šipkoidní

Maximálně vychytaná, vhodná pro všechny, co musí na slovo přesně vědět, kde v knize skončili, návod zde
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zmrzlinová

Svěží, letní a minimálně ten nápad je k sežrání, postup tady

A komu by to nestačilo, objevil by v sobě tvůrčího ducha, nebo proto že záložek není nikdy dost, může se podívat do internetové studnice nápadů na Pinterest

Žádné komentáře:

Okomentovat