Pages - Menu

čtvrtek 3. března 2016

Metrobraní - speciální vydání

Minulý týden nebylo Metrobraní a tenhle týden si s ním dávám pěkně na čas. Ono totiž nebylo co brát! Metro jakoby zaplavila vlna ženských románů (proč proboha?), mobilistů (klasika), knih zabalených v novinách, obalech a podobných ochranných pouzdrech (chválím, ale dost mi to ztěžuje sbírání inspirace) a samozřejmě tabletů (klasika). Minulý týden jsem si řekla, no co, to nevadí, tak jednou holt z toho bude čtrnáctideník a tenhle týden jsem si uvědomila, že se pomalu blížím spíš k tomu měsíčníku. Takže to pojmu pro tentokrát jinak.

Minulý týden jsem totiž v metru narazila na maníka, co si četl Bibli. Jo, byla to Bible, jakože je Bůh nade mnou (ďábelský smích). Nebyla to zkrácená verze pro děti, ani odborné pojednání o bibli, co by se jmenovalo Bible. Byla to fakt Bible biblovatá, pěkně v kožených deskách vykládaných velkým zlatým písmem s nápisem BIBLE (tak už mi věříte?!). Tak jsem si říkala, že bude děsná sranda, až ji tady hodím do tipů, pak mi ale došlo, zda je to vůbec v souladu s Písmem svatým? Zda vůbec člověk může onu posvátnou knihu číst v metru?! Jakoby to byl nějaký canc od JOJO (*Jojo Moyesová, jedna z nejúspěšnějších současných autorek braku – pozn. překladatele)! Nemělo by být součástí přikázání i něco jako – „Nepočteš svatou knihu v metru!“, nebo něco takového? A protože jsem cynik a ateista, tak o Bibli nic moc nevím a tak ani nevím, jestli je tam někde napsáno, jak že je potřeba ji číst a hlavně kde. Tak jsem trochu zapátrala na internetu. A jakýsi Richard Greenham kdysi sesmolil osm pokynů, jak číst Písmo (vsadím se, že bestseller se z toho nestal). A zaujalo mě tohle -   
 
(i) Musíte se připravit na čtení Písma tím, že k němu přistupujete s postojem úcty. Než tedy začnete číst, skloňte hlavu, obětujte modlitbu a jako Marie sedící před Ježíšem buďte odhodláni přijmout Boží Slovo do srdce.
 
(ii) Musíte přistupovat k Písmu s vírou v Krista. Když otevíráte Bibli, hledejte Krista.
 
A tak si říkám, že by mě zajímalo, v jaké stanici týpek nastupoval, protože u toho úvodního modlení bych fakt chtěla být. (A pak mě taky napadalo, že když už Marie seděla před Ježíšem, jestli spíš neklečela a přijímala tak Boží slovo nejen do srdce; ale to se sem nehodí…) A když už tu Bibli v metru otevřel, tak jestli Boha našel? Já jsem ráno v metru jaktěživ nenašla nic lepšího než otrávený ksichty spolucestujících a spící bezdomovce. A taky se bojím, jestli si to dotyčný s pánem Bohem nějak nerozházel, protože nepsané jedenácté přikázání zní – Nepočteš Bibli v metru.
 
Tak ČTENÍ čehokoli ZDAR! Slovy klasika - https://www.youtube.com/watch?v=KZ7KubM-R4E
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat